Een jaar stockfotografie

Na een jaar bezig geweest te zijn met stockfotografie is het leuk een keer de balans op te maken. Ik heb daarom wat cijfers op een rijtje gezet en een paar overzichten gemaakt.
In deze blog daarom mijn resultaten na één jaar stockfotografie.

  4361 Hits

Twee jaar stockfotografie

Een jaar geleden heb ik in een eerdere fotoblog een overzicht opgemaakt van een jaar stockfotografie. Nu weer een jaar verder heb ik mijn cijfers geactualiseerd voor nu een periode van ruim twee jaar stockfotografie.

  3774 Hits

Model shoot

Sinds ik met fotograferen ben begonnen heb ik me vooral gericht op onderwerpen als natuur, landschappen en architectuur. Sinds een tijdje doe ik ook voorzichtig wat aan productfotografie.
Met de genoemde onderwerpen kan ik mijn beschikbare fototijd al meer dan vol maken. Tot dusver had ik dan ook nooit gedacht dat ik nog eens in een studio aan echte modelfotografie zou beginnen. Mis dus! Op 21 januari jongstleden heb ik me er aan gewaagd, en het was nog erg leuk ook!

  5523 Hits

Acceptatie bij Shutterstock nu veel makkelijker

Shutterstock is het grootste stockbureau. Het verkoopt de meeste foto's en vrijwel alle fotografen behalen bij Shutterstock hun hoogste omzet. Shutterstock had voorheen een strenge selectie om toegelaten te worden als fotograaf. Eind 2015 is dit veranderd. De keuring om geaccepteerd te worden als fotograaf is nu veel makkelijker.
  6197 Hits

Zeven jaar stockfotografie

De eerste jaren dat ik begon met stockfotografie heb ik een aantal keren de balans opgemaakt van mijn verdiensten. Daarna een aantal jaren niet. Nu, met de start van deze vernieuwde website, is het een mooie gelegenheid dat nog eens te doen.
Zeven jaar is bovendien een mooi vol getal. Daarom dus deze blog 'Zeven jaar stockfotografie'.

  10310 Hits

Geef je stockfoto's de ruimte

Als je een foto verkoopt weet je nooit wat een klant daarmee wil. Voor welk doel koopt deze je foto en welke boodschap wil hij er mee communiceren? Een koper wil vaak nog tekst op je foto zetten of hij gebruikt een andere uitsnede. Het resultaat is dus vaak heel anders dan jouw origineel.
Maar al weet je nooit wat een koper exact wil, je kan hem daarbij wel helpen. Zorg dat hij plaats heeft voor zijn tekst. Geef hem de mogelijkheid om een andere uitsnede te kiezen. Kortom, geef je stockfoto's de ruimte!
  5006 Hits

HANDBOEK STOCKFOTOGRAFIE

AANMELDEN NIEUWSBRIEF

Je kan je op elk moment weer afmelden!
 
 

HANDBOEK STOCKFOTOGRAFIE

AANMELDEN NIEUWSBRIEF

Je kan je op elk moment weer afmelden!